lite träningstips

 
 
Motiverar gärna mig själv med liknande bilder som dessa då jag ska träna eller känner att träningslusten bara börjar försvinna helt enkelt. Så jag delar med mig av det till er också och hoppas att ni känner er motiverade till ett hälsosamt liv, om ni nu inte redan gör det såklart!
Just nu är min träningslust skyhög och allt jag vill är bara att kasta på springskorna och ge mig ut i höstvädret, eller åka till gymmet och svettas där istället. Älskar att träna och stärka min kropp, känner mig alltid så glad, lugn och sexig efter ett hårt tränigspass, haha! Passa på att ta ut all er ilska ni har i kroppen när ni tränar, så får ni ut mer av övningarna och ni känner er lyckligare efteråt. 
 
Ett tips är att tänka på varför ni tränar, om ni tränar för att gå ner i vikt, få starkare armar, minska knäsmärtorna eller bara för att leva ett hälsosamt liv. Ha alltid det i huvudet när ni går till gymmet eller var ni tränar, tänk alltid på vad slutmålet är, då är det enklare att lämna soffan och hoppa i träningskläderna. Om ni inte har ett mål med eran träning eller känner att ni inte har någon anledning till att träna så kan det lätt kännas meningslöst och slöseri med tid. Skriv gärna ner på ett papper vad erat mål är, och läs det för er själv varje dag. På så sätt påminner ni er själva att träna och ni slipper förhoppningsvis "starta om på nytt" med träningen flera gånger och ha den där extrema träningsvärken om och om igen! 
 
Kom bara ihåg att träna för eran egen skull och aldrig för någon annans! 
 
Har ni något bra träningstips? Om ni har det så får ni jättegärna dela med er av det i en kommentar, blir så glad då! Puss ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0