dubbelmoral

Satt nyss och funderade på vad jag skulle göra av det lilla som återstår av denna dag. Kom på mig själv med att ha ångest än en gång för något oerhört dumt. Ni vet när man inte har gjort något som anses "vettigt" under ett helt lov och man känner sig misslyckad och ångerfull? Mmm det är jag i ett nötskal.
Även fast jag gjort massor av vettiga saker!
 
Anyway, bestämde mig för att jag inte behöver göra något "speciellt" idag. Det är fasiken mitt jullov och det finns till för att vi ska hinna ta en paus från allt skolarbete, fira jul (om vi vill) och göra det vi känner för och inte det vi måste. Sååååå jag käkar pasta, myser med mina älsklingshundar i hela världen, ser serier, bär mjukisar och ba njuter av tiden som finns kvar innan helvetet börjar om.
 
Nästa termin kommer bli min död. Så fruktansvärt stresigt det kommer bli, med alla jävla provhelveten och allt skit som ska lämnas in i tid och fyfan vill bara grina nu. Det absolut enda positiva som finns att se fram emot under vårterminen är ju att jag snart får krama och pussa på min älskling igen.
 
Saknar redan julen, och att ha hela familjen samlad, all julmat och allt rött. Det enda jag inte saknar är 2013, usch vilket år alltså. Ser SÅ fram emot 2014! Vet att det är dubbelmoraliskt av mig att skriva så, med tanke på allt skit jag just kastade på vårterminen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0